Internet každým rokem bobtná, a to pomocí neustále narůstajícího počtu webových stránek. Zatímco ještě před deseti lety jich bylo jen pár milionů, dnes již jejich počty odhadují na jednu miliardu. Chcete-li prostřednictvím svého webu na celosvětové síti vydělávat, není to pro vás ta nejlepší zpráva pod sluncem. Více stránek totiž znamená nárůst konkurence, což si nepřeje žádný obchodník. I přesto ale můžete uspět, ale bude to chtít mnohem více než jen vytvořit standardní stránky. Stejně jako v reálném životě, i ve virtuálním světě musíte umět dostatečně zaujmout, jinak si váš nikdo nevšimne a vy tím pádem přijdete o zisky. A to přeci nechce.
Samozřejmě, hodně záleží na tom, jaký obsah vaše stránky mají a jak je zpracovaný. Také je důležité zaměřit se i na grafickou úpravu, která by měla být minimálně na střední úrovni. To ovšem nestačí. Nejvíce byste se měli zaměřit na zvýraznění svých šancí ve vyhledávačích, čemuž se říká SEO. Jedná se o soubor jednotlivých prvků, které mají za úkol zviditelnit daný web ve vyhledávačích. Skládá se hlavně ze PR článků a menších sesterských webů. Realizace toho všeho je však poměrně náročná, a tak se většina novopečených majitelů internetových stránek, které mají vydělávat, domlouvá na této práci s profesionály.
Mnoho lidí má trochu zkreslenou představu, že kvalita rovná se automaticky vysoká cena. V některých oborech to může být pravda, ale co se týče SEO, neplatí to vždy. Samozřejmě, že existují firmy, které si poptávají tučné částky, ovšem ty nenabízejí vždy kvalitní zpracování. Může se tak stát, že budete pořád jen platit a nic z toho mít nebudete. Je tedy pro vás lepší řídit se spíše referencemi zákazníků než se spoléhat na to, že ti nejdražší jsou automaticky nejlepším. Ušetříte tím dvakrát, jelikož nekvalitní SEO by pak musel někdo zase předělávat, samozřejmě za poplatek.